Dane kontaktowe

ul. Szpitalna 10, 06-300 Przasnysz, tel. 029-752-24-17,
e-mail: przasnysz@bp.ostroleka.pl






poniedziałek, 16 czerwca 2014

Podsumowanie konkursu

15 czerwca w Muzeum Historycznym odbyło się uroczyste podsumowanie 
I Ogólnopolskiego Konkursu Literackiego im. Alfreda Borkowskiego. 
Dziękujemy za zaproszenie. Obszerna relacja na stronie infoprzasnysz
Oto fragment pracy Pani Stanisławy Załęskiej laureatki I nagrody.
POWRÓCIŁ, BY ZGINĄĆ
       Obecnie wokół mnie wytworzyła się pustka. Wypełniam ją jakąś dorywczą pracą, w którą wtłaczają się myśli o przeszłości. Pozostałam sama i moje dzieci, ale one mają własne rodziny i nawał swoich spraw. Moje pokolenie powoli przemija, wygasają również kontakty z dalszą rodziną i przyjaciółmi. Pozostaje tylko papier i długopis.
     Opowiem jedną z wielu historii, której scenariusz napisało życie. Moje życie i życie ludzi żyjących wokół mnie.
      W 1939 roku wybuchła wojna. Przygotowana już byłam do wyjazdu, aby kontynuować naukę w Liceum im. Klaudyny Potockiej w Pułtusku. Miałam śliczny, nowy mundurek. Pierwszy wrzesień 1939 roku był wyjątkowo pięknym, słonecznym dniem. Już tyle lat minęło, a ja każdego pierwszego września boję się słońca. Gdy pierwszego września zaświeci słońce i spojrzę w górę na czyste błękitne niebo, widzę i słyszę warkot samolotów (eskadrą zawsze leciały po kilka) i huk bomb spadających na wozy uciekających ludzi ze wszystkim, co mogli zabrać - nawet inwentarz żywy. Uciekali przed frontem (...)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz